Категорії розділу

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Дещо з методики викладання предмету

Українська мова (6 клас)

Тема уроку: НЕ з іменниками

 

Мета уроку:Поглибити знання учнів про іменник як частину мови; сформувати поняття про        особливості написання іменників з НЕ; удосконалювати орфографічні навички учнів; формувати навички практичного вживання іменників з НЕ; збагачувати словниковий запас; розвивати усне і писемне мовлення, логічне мислення, увагу, уяву, пам’ять учнів; виховувати любов до рідної мови

 

Тип уроку: Урок формування вмінь і навичок учнів

 

Обладнання: картки- завдання, таблиця «НЕ з іменниками», словники

 

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних умінь і навичок

 

«Мозковий штурм»

 

  • Який розділ мовознавства ми вивчаємо?
  • Що називаємо іменником?
  • Які морфологічні ознаки іменника?
  • Над чим працювали минулого разу?
  • Які орфограми  в іменниках ми вивчили?

 

 

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

 

 (НЕ) ЗАКОЛИШУТЬ НАС УДАЧІ,(НЕ)ВДАЧІ (НЕ) ЗІБ’ЮТЬ З ПУТІ!

  • Як напишемо НЕ з дієсловами?

 

 

ІІІ .Вивчення нового матеріалу

1.Опрацювання теор. матеріалу

2. Виписати іменники з орфографічного словника, що не вживаються без НЕ

3. Виписати іменники з тлумачного словника, що не вживаються без НЕ

 

4. Робота з підручником

 

Виконання вправ у підручнику

 

  • Утворити слова з протилежним значенням

          Правда-

          Друг-

          Щастя-

          Воля-

          Віра-

          Радість-

          Доля-

 

  • Чи можемо їх замінити синонімами?

 

5.Подані іменники замінити синонімами:

 

   Незламність, незалежність, несподіваність,несміливість, нещирість, недоля, неволя,нещастя

 

   Довідка: стійкість, самостійність, раптовість, соромливість, удаваність, лихо, рабство, біда

 

  1. Відшукай помилку.  Поясни написання не з іменниками.

 

        Не праця дорога  а діло. Не голка шиє а руки. Не клей тримає а вміння. Не море топить кораблі а вітер. Не кожух гріє теслю а сокира. Не силою роби а розумом, не серцем а звичаєм. Думки рухай не язиком а вухами, очима та розумом. Працюй плечима а не очима. Н е мовчанка буває нудна  а пуста балачка.

 

ІV. Рефлексія

 

           Гра «ТАК-НІ»

  • НЕ з іменниками пишемо разом, коли є протиставлення?
  • НЕ з іменниками пишемо разом, коли слово без не не вживається?
  • НЕ з іменниками пишемо окремо, коли утворюється іменник з протилежним значенням?
  • Іменники з НЕДО , що мають значення неповноти дії, пишуться разом?

V.Д.З. Вивчити параграф            , вправа          .

                                                 

 

Тема: Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: повторити й систематизувати здобуті учнями в попередніх класах знання про іменник як частину мови, формувати вміння розпізнавати іменник, визначати його морфологічні ознаки, з’ясовувати синтаксичну роль іменників; розвивати логічне мислення, усне й писемне мовлення; виховувати любов до рідного слова, до природи.

Хід уроку

І. Повідомлення теми уроку. Треба берегти як зіницю ока безцінну

культурну спадщину нашого народу...

О.Гончар.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізаця опорних знань учнів.

1. Бесіда на знання теоретичного матеріалу.

1) В якому розділі науки про мову вивчаються різні частини мови?

2) На які групи поділяються частини мови?

3) Назвати самостійні і службові частини мови.

ІІІ.ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Робота з підручником.

 Іменник — самостiйна частина мови, яка називає предмети i вiдповiдає на питання хто?або що? Змiнюється за вiдмiнками й числами i має чоловiчий, жiночий та середнiй рiд.

2. Завдання: розглянути таблицю.

Що означає?

На які питання

відповідає?

Які має

морфологічні

ознаки?

Яку синтаксичну

роль виконує?

Предмет

Хто?

Що?

Загальні й власні

назви, істоти і

неістоти, рід,

відміна, число, відмінок

Підмет, присудок,

інші члени речення

Дати відповідь на запитання:

1) Що називається іменником?

2) У якому розділі науки про мову вивчається іменник?

3) На які питання відповідає?

4) Які морфологічні ознаки властиві іменнику?

5) Яку синтаксичну роль виконує іменник?

6) Уявіть ситуацію, що вам доручили розказати учням 6 класу про іменник як частину мови. Скласти зв'язне висловлювання і розказати своїм однокласникам.

 

 

2. Коментар учителя. Увага! Іменники бувають з конкретним і абстрактним значенням.

Конкретні

Абстрактні

Виражають поняття, в яких передається все те, що сприймається безпосередньо органами чуття: палац, школа, дідусь...

Назви узагальнених понять - якостей, властивостей, дій, процесів: ніжність, вибори, докір...

3. Робота біля дошки. Записати речення, вказати в них іменники. Визначити рід, число, відмі-

нок кожного іменника. Підкреслити члени речення, з’ясувати синтаксичну роль кожного з

іменників.

Патріотизм починається зі ставлення до своєї мови. Поняття рідної мови виступає поряд з

поняттям рідного дому, батьківської хати, материнського тепла, вітчизни. Культура мовлення – це

духовне обличчя людини. Мова єднає між собою представників певного народу у часі і в просто-

рі.

В и с н о в о к : за синтаксичною роллю у реченні іменник найчастіше буває підметом та

.додатком. Може бути також присудком, обставиною або означенням.

С л о в н и к. Патріотизм – щире й глибоке почуття любові до своєї Батьківщини

4. Вибірковий диктант. Виписати іменники. Довести, що виписані слова – іменники.

Зеленіти, зелений, зелень, працювати, праця, працьовитий, мужній, змужніти, мужність,

читання, прочитаний, низина, низові, запорізьке, Запоріжжя, сікти, Січ, січовий, січовик, наказ-

ний, наказує, наказ, татарський, татарин.

 

ІV.ВИКОНАННЯ ВПРАВ НА ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.

1. Навчальний диктант. Іменники підкреслити. Визначити їх рід, число, відмінок, синтаксичну

роль. Пояснити лексичне й граматичне значення виділених іменників.

Українці любили ластівку і вважали її Божою пташкою. У колядках ця пташка віщує господа-

реві добробут, а сім’ї обіцяє благополуччя та щастя. Ластів’яче гніздечко під стріхою вважалось

за добру прикмету. Зруйнувати його – великий гріх. На обличчі винного з» явитьсяластовиння.

Ластівка може й помститися. Вона літатиме до корови й псуватиме молоко. (З етногр. довідн.)

2. Виконання вправ в підручнику

 

V. Підсумок уроку.

 

VІ.Домашнє завдання.

 

 

Тема: Іменники - назви істот і неістот. Іменники загальні й власні.

Мета: Розширити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначати іменники — назви істот і неістот, розрізняти власні і загальні назви; формувати загально пізнавальні вміння знаходити власні й загальні назви у текстах; розвивати творчі вміння використовувати різні категорії іменників у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати вміння бачити прекрасне у природі й житті людей.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

 

II. Перевірка домашнього завдання.

 

III. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчання.

 

IV. Повторення ключових питань.

1. Бесіда:

1) Що означають іменники?

2) На які питання відповідають?

3) Які іменники відповідають на питання хто? Які - на питання - що? Наведіть приклади.

 

2. Розподільний диктант.

Іменники назви істот і неістот записати у 2 колонки.

Земля, сонце, мурашка, пісня, соловей, життя, рибина, натхнення, відкриття, личинка, жар-птиця, черевик, мікроб, троянда, колібрі, картина, дівчатко, зіронька, краб, Горбоконик, богатир, переможець.

 

V. Сприймання й усвідомлення учнями навчального матеріалу.

Завдання: прочитати вірш, пригадати його автора. Яка основна думка цієї поезії? Які почуття вона викликає?

Осінь

Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних іде гордовито

Осінь жовтокоса на баскім коні.

В далечінь холодну без жалю за літом

Синьоока осінь іде навмання,

В'яне все навколо, де пройдуть копита,

Золоті копита чорного коня.

Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні й розкид а кругом.

Скрізь якась покора в тишині розмита,

І берізка гола мерзне під вікном.

(В.Сосюра).

Завдання: виписати іменники, визначити, які з них відповідають на питання Хто?, а які - на питання Що? Дібрати синоніми до виділених слів.

 

VI. Коментар учителя.

 

VII. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.

 

1. Робота біля дошки.

Завдання: записати речення, визначити іменники - назви істот і назви неістот, загальні та власні назви. Обґрунтувати вживання великої літери.

У нашій хаті поряд з Біблією лежав «Кобзар» (В. Латанський).

Добродушний Дід Мороз заходив у гості до добрих людей та обсівав їх житом і пшеницею (М.Стельмах).

Притомилась хвилею Ворскла (О.Вертіль).

А он букет Андріївської церкви вознісся в небо (В.Чуйко).

 

2. Словниковий диктант.

Позначити орфограму «Велика буква у власних назвах»

Леся Українка, співуча українка, село Українка; кобзар на майдані, вірш з «Кобзаря»; Михайло Старицький, картина Олександра Мурашка «Похорон кошового», Світлана Дмитрівна Котова, розділ з Біблії, біблійне оповідання, Богоматір, Різдво, кіт Паштет, дитяче шоу «Крок до зірок», цукерки «Київ вечірній».

 

3. Лінгвістична гра.

Кожний має запропонувати іменник - власну назву. Наступне слово має починатися кінцевою літерою попереднього слова.

Наприклад: Київ, Вінниця, Ялта, Аркадій, Йосип, Поділля... Хто не може назвати -вибуває з гри.

4. Виконання вправ у підручнику

 

 

VIII. Підсумки уроку

Подумати і дати відповіді.

1. Що нового ви дізнались про іменник?

2. Чим відрізняється категорія істоти від неістоти?

3. Які іменники належать до загальних назв?

 

IX. Домашнє завдання.

1) виписати з підручника історії 5-6 речень із власними назвами. Пояснити їх правопис. Зробити синтаксичний розбір одного з написаних речень.

 

 

 

 

 Тема: Рід іменників. Іменники спільного роду.

Мета: Повторити вивчене про рід іменників, поглиблювати знання про іменники спільного роду, формувати вміння визначити рід іменників; розвивати спостережливість, пам'ять; вихову­вати любов до влучного і дотепного слова.

Тип уроку: комбінований

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

 

II. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчання.

 

III. Виконання вправ на повторення.

1) Завдання: прочитати, визначити рід виділених іменників. Чи всі подані іменники змінюються за родами? Які з поданих іменників не мають категорії роду?

Учитель, робітник, лікар, орел вовк, коза, вівця, син, дочка, дитя, ім'я, коліща, маестро, леді, кашне, шахи, ножиці.

2) Завдання: прочитати, вказати іменники, які можуть позначати осіб як чоловічої, так і жіночої статі.

Оженився сирота Іванко, узяв сироту Оленку (Народна творчість). Базіка бреше, коли схоче, брехню рот собі лоскоче. Хоч він і гострий на язик, а сам заїка із заїк. (С.Брант). Гляньте, як працює бідолаха, аж язик висолопив. (І.Нечуй-Левицький). Непосида сойка метушить­ся, дбає про запаси для зими. (Є. Гуцало). Три роки суд хапузі присудив. Він з хабарів податків не платив. (В.Ортинський).

 

IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

 

1) Коментар учителя.

 

2) Вибірковий диктант.

Завдання: виписати іменники спільного роду. Один з виписаних іменників увести до 2 самостійно складених речень так, щоб у першому він означав особу чоловічої статі, а у другому - особу жіночої статі (усно).

Базіка набалака - і в торбу не збереш. Соня та ледацюга - рідні брати. Гуляка гуляв : ні чобіт, ні халяв, а додому прийшов - не знайшов підошов. З достатків хороших не йдуть міхоноші. Білоручки - дармоїди та недоучки. Нероба гірше пияка. Вереда сам себе на рік любить.

 

V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.

 

1) Виконання вправ у підручнику

 

2. Творчий диктант.

Завдання: прочитати, замінити словосполучення і речення іменни­ками спільного роду.

1) Роботяща, працьовита людина.

2) Людина, яка говорить багато і беззмістовно.

3) Неуважна людина.

4) Людина з дефектами мови, що полягає в невмінні правильно й чітко вимовляти деякі слова чи звуки.

5) Той, хто навчився чого-небудь самостійно, без систематичного навчання, без керівника.

6) Той, хто мешкає поруч, поблизу кого-небудь.

7) Службовець пошти, який розносить кореспонденцію адресатам. Матеріал для довідок: листоноша, сусіда, самоучка, роззява, пустомеля, недоріка, роботяга.

 

3. Вправа на запобігання помилок у вживанні родових форм.

Завдання: доберіть до поданих іменників потрібні за змістом прикметники. Виграє той, хто не допустить жодної помилки. Путь, сіль, магістраль, Сибір, полин, степ, дріб, тюль, шинель, емаль, туш, собака.

Складіть речення з даними словами (усно).

 

VІ. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

Подумати й дати відповіді.

1. Як визначають приналежність іменників до одного з трьох родів?

2. Чи змінюються іменники за родами? Свою думку довести на прикладах

3. Що нового ви дізнались про роди іменників?

4. Що слід пам'ятати про іменники спільного роду?

5. Навести приклади речень з іменниками спільного роду.

 

VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Скласти 5-6 речень з іменниками, що вживаються лише в чоловічому роді, але можуть позначати осіб і жіночої статі.

 

 

 

Перший дзвоник 2015

 

 

Ведуча:
Розквітають посмішки навколо,
Радісно луна веселий сміх.
Це моя найкраща школа 
Зустрічає школярів своїх.

Ведучий:
Знову свята радісні хвилини, 
Безліч вересневих привітань. 
Здрастуй, школо! Ненька-Україна
Нас вітає всіх із святом Знань!

Ведуча:
Шановні друзі, всі присутні,
Батьки, сьогоднішні й майбутні!
Дорогі діти, вчителі,
З найкращим святом на землі.

Ведучий:
Барвиста осінь зустрічає нас важливим, урочистим, незабутнім святом. Схвильовано радіють учні, вчителі, батьки. Рясніють квіти, сяють посмішки І друзів навкруги багато Не шепочіть листочки, тихіше птахи!
 

Ведуча:

Чарівний годинник відлічує останні хвилини веселого лагідного літа. Ви чуєте його биття? Ми на порозі в захоплюючу Країну Знань! Сьогодні відкривається перша сторінка шкільного життя для мешканців КРАЇНИ ШКОЛЯРІЇ.

Ведучий:
Отже сьогодні в нашу шкільну сім'ю вступають малюки-першокласники, а супроводжує їх класовод.- Гайдаржа Ліля Вікторівна
Зустрічаймо їх!

Ведуча:
Запрошуємо першокласників на святкову лінійку.

Ведучий:
Вітаємо юних школярів 1-го класу!
Протягом 4-х років, діти, поруч з вами буде ваша перша вчителька Ліля Вікторівна, лагідна, щира, працьовита, невтомна, чиє материнське серце зігріватиме вас під час перших труднощів в шкільному житті. Вона навчить вас бачити світ в чудових, творчих, незвичних кольорах людських почуттів.

(Під звуки маршу виходять першокласники).


Ведучий. Школо! Рівняйсь! До внесення прапора стояти струнко!

Ведуча. Право винести Державний Прапор України надається _____________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Ведучий. Дорогі вчителі! Шановні батьки, учні та гості свята! Урочиста лінійка, присвячена Святу першого дзвоника, початку навчального року, оголошується відкритою.

Звучить Державний Гімн.

Ведучий:
Так сонячно, ясно довкола
І тануть хмаринки вгорі.
До школи, до школи, до школи
Сьогодні прийшли ми усі.

Ведуча:
Ціле літо школа нас чекала,
Чепурилась щоб зустріти нас.
Так багато знань приготувала
В добру путь! Настав навчання час.

Ведучий:
Ці 90 літніх днів...
Їх надто мало нам, щоб відпочити.
Їх мало, щоб устигнути, поспіти,
Щоб розпочати, щось ще доробити.
Та їх багато, щоб усе забути.

Ведуча:

Задачі, вправи - скільки в них мороки!
І за канікули всі ледве що згадають,
Що є таке поняття, як "уроки".
Тож першим нам про школу нагадає,
Дасть пильні і суворі настанови,
Урок нам перший дасть і привітає
_Жданей Ольга Володимирівна - вона ж і директор школи.

(Слово директора).

Ведучий:
На свято Знань і влітку ми чекали.
Знов вересень нас дзвоником зустрів.
До нас шановні гості завітали,
Щоб зараз привітати школярів!

Ведучий: До слова запрошуються__гості__ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Ведуча: Дійсно, раз в житті ми буваємо першокласниками. Дивлячись на них, кожен згадує своє Перше вересня, коли вперше прийшли до школи, були такими маленькими, непосидючими, цікавими, беззахисними, як сьогоднішні першокласники, яких ми приймаємо до нашої шкільної сім'ї і надаємо їм нове ім'я - школярі. Тож давайте послухаємо нових учнів, які сьогодні увійдуть до нашої шкільної родини.

Слово надається першокласникам.

 

(привітання першокласників від квітів - символів)

Наперед виходить мальва

Мальва – це символ любові до рідної землі, до народу. Не було села, а в ньому хати, де б не росли під вікнами мальви – прекрасні обереги нашої духовної спадщини. Всім, хто вирушав у далеку-далеку дорогу, ці квіти нагадували: там земля мила, де мати родила!

Щоб не забували ви про свій рід
Ключ від знань принесла для вас! 
Всі навчайтесь на «відмінно», 
Дружнім буде хай ваш клас! 
(Передає першокласникам ключ)

 

Наперед виходить Ромашка.

Ромашці довіряють, як довіряють Сонцю.

Бо в неї є дуже важливий сонячний елемент - золота серцевина...

наші предки використовували її в лікувальних та профілактичних цілях

ромашка добре знає:
Той, хто вчитися бажає,
Має час свій берегти,
Щоб до знань усіх дійти.
Ранком всіх гучний дзвінок
Знов покличе на урок,
І годинник вам не раз
Збереже корисний час!
(Передає першокласникам годинник)

 

Наперед виходить Барвінок.

Б а р в і н о к

Я - Барвінок символ радісної життєвої сили, вічності, невмирущої пам’яті. Прийшов вас привітати і Буквар вам подарувати
Знає вчитель і школяр:
Книга з книг — це наш «Буквар».
Я, Барвінок, друг завзятих,
Для кого знання — це свято.
Тож отримуйте, малі,
Від Барвінка «Букварі».
(Передає першокласникам «Буквар»)

 

Наперед виходить Калина

 Калина – символ України, вірна супутниця людини від народження до останніх днів.

 Цей дзвіночок — від Калини
Подарунок школярам. 
Він під сонцем золотавим 
Ціле літечко зростав. 
Теплий дощик сіяв рясно 
Краплі-нотки на дзвінок, 
А тепер нехай він вчасно 
В рік навчальний зробить крок. 
(Передає ведучим дзвінок)

едучий 2. Сьогодні свято не тільки у першокласників. Останній раз зустрічають свято Першого дзвоника учні 11 класу.

Ведучий 1. Шановні випускники! Погляньте на радісні обличчя малюків. Ось так 10 років тому, щасливі і хвилюючі, з татами і мамами за руку, ви переступили поріг цієї школи. Для вас вона стала другою домівкою.

Ведучий 2. Нехай останній рік, проведений у стінах рідної школи, буде роком роздумів, копіткої праці, духовного зростання.

Ведучий 1. Вам слово, наші випускники.

Випускник 1
Бачу, всі ви молодці.
Всі розумні, як ніколи,
Всі готові йти до школи
Я із радістю в цей час
Вас приймаєм в перший клас.

Випускник 2:
Учися, дитино, бо вчитися треба!
Учися, голубко, хай розум не спить,
Хай серце і воля, і дух ростуть в силу,
Хай книжка розкрита любові навчить.

Випускник 3
Учися, дитино, бо вчитися треба,
Шукай сонця правди, хай розум не спить:
Того, що навчишся,— воді не розлити,
Не можна згубити, вогнем не спалить!
 

Випускник 4

Сьогодні в вересневий день святковий
Нам радісно і сумно водночас.
Останній рік навчаємось ми в школі,
Нехай щасливим буде він для нас.

Випускник 5

В цю школу ми ходили 10 років
І неабиякий в ній досвід здобули.
Його ми хочемо тепер вам передати,
Що ви розумніші, ніж ми, були.

Випускник 6

Наказуємо вам ми на майбутнє,
Старанними, дбайливими зростати,
Побільше прочитати і навчитись,
Щоб вміли краще світ цей пізнавати.

Випускник 7

Терпіння і наснаги вам бажаємо,
І впевненості в завтрашньому дні,
А наші вчителі вам допоможуть
Все розібрати в життєвій суєті.


Випускник 8

Любіть свій край, такий цікавий і красивий!
Цінуйте те, що вже живе віки,
І намагайтесь після себе залишити,
Лише приємні спогади й сліди!
 

Випускник 9

Найважливіше у школі — це навчання.
Найвідданіші друзі —шкільні. 
Найтурботливіші та найуважніші люди — учителі.

Випускник 10

Дорогі першокласники! Прийміть від нас подарунки, і нехай вони нагадують вам про свято вашого Першого дзвоника.

Звучить музика, випускники вручають першокласникам подарунки.

 

 


Ведуча:
Шкільне життя... Неважко зрозуміти, 
Щоб потім бути з успіхом на «ти»,
Невтомна праця, досвід і освіта — 
Стежки до будь-якої висоти!

Ведучий:
І, хай у світі стались певні зміни, 
Багато є проблем і запитань.
Але слова «освічена людина» 
Не гірші різних титулів і звань!

Ведуча:
Хто ж присвятив життя шляхетній справі?!
Хто докладав зусилля чималі?! 
Порадники — вимогливі й ласкаві —
Зі святом Знань вас, любі вчителі!
 

Ведуча. Погляньте: в руках я тримаю букет.

Для кого він – це невеликий секрет.

Для вчителя, що нас до знань поведе.

Учителю, ми дуже любим тебе!

Ведучий. Шановні учні, привітайте своїх вчителів із початком нового навчального року!

Звучить музика, учні вручають вчителям квіти.


Ведуча:
На вас чекає вже шкільна країна,
Розкриють двері класи через мить!
І ось вона настала та хвилина,
Коли наш перший дзвоник продзвенить.

Ведучий:
Нехай дзвенить — веселий, галасливий!
Хай срібний голос чують звідусіль!
Хай буде рік шкільний для нас щасливий!
Для цього ми докладемо зусиль.

Ведуча:
Настане зараз довгождана мить,
З якої почнемо своє навчання.
Покличе дзвоник, срібно продзвенить
І ми підемо в класи без вагання.

Ведучий:
Дзвени, мій дзвонику, і весело співай!
Щасливо, срібно, радісно, дитино!
І про уроки всім нам сповіщай,
У добрий час, моя шкільна родино!
 

Ведуча: Ось і настала хвилююча мить. Зараз пролунає перший дзвоник нового навчального року. Він продзвенить у руках маленького школяра -______________________________________________…
та випускника …_________________________


Ведучий .

Хай дзвенить дзвінок веселий кришталево дзвінко.
І покличе нас усіх в незвідані світи,
Дзвоник люблять всі – дорослі і малі,
Пам’ятати його будемо завжди.

 

Ведуча: Любі школярі! Віднині ваше життя підкорятиметься шкільному дзвонику. Вашим маленьким сердечкам потрібно вчитися жити в ладу із ним. Нехай кожен почутий дзвінок будить у вас жагу пізнання, надихає на творчість, дає сили долати перешкоди.

Ведучий:

Школа,увага! Урочиста лінійка оголошується закритою! до винесення державного прапору прошу стати струнко!

 

Ведучий:

Школо! Рівняйсь! До звучання Державного гімну України стояти струнко!

Ведуча: Нехай цей рік буде щасливим для кожного з нас. Запрошуємо всіх на перший урок, пам’ятайте, що знання- це скарб, а вміння вчитися – ключ до нього. Право першими піти з лінійки надасться першокласникам, а супроводжувати їх будуть майбутні випускники, учні 11-х класів.
 

 

Спортивне свято

 

ВЕДУЧА
 Дорогі діти, шановні дорослі! Сьогодні ми проведемо змагання для учнів, у якому учасникам потрібно буде продемонструвати сильний характер і найкращі фізичні якості.
ВЕДУЧИЙ.
 Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.
ВЕДУЧА.
 Оцінюватиме змагання журі у складі ( називає членів журі).
1 КОНКУРС.

ПРИВІТАННЯ КУРЕНІВ ОДИН ОДНОМУ.
Отаман першого куреня (командує).
Курінь «Отаман»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
«Отамани привітають і перемогу здобувають».

Отаман другого куреня (командує).
Курінь «Берегиня»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
Рідну хату зберігати,
Честю роду дорожити –
 Україні служити.
 

2. КОНКУРС «ПОЇЗД».
ВЕДУЧИЙ.
Як відомо, козаки вміли швидко бігати, навіть доганяли й ловили дикого коня. А чи вміють так швидко бігати учасники наших змагань? Зараз перевіримо. За моїм сигналом отамани біжать навколо поворотного прапорця, підбігають до команди, чіпляють одного воїна (зачіпають обов`язково правою рукою за ліву), вони вдвох оббігають навколо прапорця й назад, чіпляють третього воїна й усе повторюється, доки не заберуть останнього. (Конкурс)

3.КОНКУРС «СКАКАЛКА».
ВЕДУЧА.
Козаки постійно розвивали свої природні задатки за допомогою таких дій як стрибки, біг, їзда на конях. Наступний наш конкурс допоможе розібратися, хто із команд найбільш координований і спритний.

ВЕДУЧИЙ.
Зараз кожна комада          обире представника, який найдовше зможе прострибати на скакалці. (Конкурс).

4. КОНКУРС «ХТО СИЛЬНІШИЙ»
(Перетягування каната двома куренями).

ВЕДУЧА.
А зараз ми надаємо слово журі. (Підбиття підсумків за чотири конкурси).

5. КОНКУРС МАЙСТЕРНИХ ХУДОЖНИКІВ.
ВЕДУЧИЙ.
На прикріплених аркушах паперу кожна команда повинна намалювати козака на повний зріст. Один учасник біжить – малює голову, повертається, тоді наступний – тулуб і т.д. Виграє команда, яка швидко, згуртовано, акуратно і точно намалює козака.

6.КОНКУРС «ХТО КОГО ПЕРЕТАНЦЮЄ».
ВЕДУЧА.
Козацький танець був не просто танцем для душі. Це були спеціальні акробатичні вправи, які допомагали козаку навіть у бою.
Козак, як вихор, міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю. Самі вороги говорили, що важко битися з козаком, в якого вселився ніби сам біс. Це козаку допомагав танок.

Отож, спробуйте і ви свої сили в танці. Умови конкурсу: за бажанням вибираються два учасники із різних команд. Хто довше танцюватиме навприсядки, той – переможець.
(Конкурс).

7. КОНКУРС «КОЗАЦЬКА КМІТЛИВІСТЬ».
ВЕДУЧИЙ.
Наступний конкурс «Козацька кмітливість»
Курінь, який відповідає першим, отримує бал. Читаємо швидко.
Кого називали козаком? (Вільну людину).
Хто стояв на чолі козацького війська? (Гетьман).
Як називали хати, в яких жили козаки? (Курінь).
Де розташовувались козацькі табори? (Запорізька Січ).
Про яку деталь козацького вбрання казали: «Широкі, як Чорне море». (Шаровари).
Як називалась козацька зачіска? (Оселедець).
З ким вели війни козаки за незалежність? ( З Туреччиною, Польщею).
Які імена козацьких гетьманів вам відомі? (Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Петро Полуботок...)
А чи знаєте ви ім`я дивовижного гетьмана – силача, який легко міг зламати руками підкову? (Іван Підкова).

ВЕДУЧА.
Слово для підведення підсумків змагань надається журі.

(Оголошуються переможці, нагороджуються грамотами і подарунками).

ВЕДУЧИЙ.
Хай не буде суперечок
Серед нас ніколи!
Нехай спорт нас об`єднає
В нашій рідній школі!

ВЕДУЧА.
Здорові діти – нація здорова,
Багата Україна і чудова.
Тож здоровими ростіть,
В майбутнє добрими ідіть.

ВЕДУЧИЙ
Ось і закінчилися змагання. Наші команди показали, що вони - гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки.
Навчайтеся бути здоровими! І навчайте цього інших людей, що оточують вас.
 Успіхів вам і здоров`я!

 

 

Сценарій на Новий рік для старших школярів «Новорічний пошук»

 

Дійові особи:

Снігуронька

Дід Мороз

Продюсер

 

Снігуронька: Кожен рік одне і те ж... Апельсини - мандарини, ялинки, гірлянди, у лісі народилася ялиночка... нічого нового. Ось адже все вже напам'ять знають ці хороводи... ялинка, зажгись, а самі вилку в розетку... нема чому дивуватися...

Снігуронька: О, а ти хто такий? А, бачу - черговий вбраний. Новенький, чи що?

Дід Мороз: А хоч би й вбраний, а хоч би і новенький, зате не розводжу тут сирість і смуток...

Снігуронька: А хто розводить? Знаєш, якщо ти весь такий позитивний, давай - рулі всю цю суцільну нудьгу (садить його на своє місце). Ось тобі ялинка, ось тобі мікрофон, ось тобі подарунки тут якісь, а ось тобі і контингент... Давай... Чого притихли?

Дід Мороз: Так постривай, не шуми, заважаєш зосередитися... До вирішення питання про цікавий відпочинок треба підходити концептуально, включити, так би мовити, креативне мислення...

Снігуронька (ошаленіла): Ось ти зараз сказав? Знущаєшся, так? Умничаешь, так? Ось воно мені треба? Ходять тут всякі, словами, розумієш, кидаються образливими... Ні чорта їх не розумію...

З'являється Продюсер: Так, що за шум, а бійки немає?

Снігуронька: Багато честі битися зі всякими. Ось він - крутий, хай тут працює, хай ось молодь парить, а я вже, слава богу, вийшла з того віку.

Продюсер: Спокійно,  я як продюсер зараз розберуся. Чому ялинка не працює? У сенсі, не сяє яскравими вогнями? Нумо, дітки, дружно за руки взялися скажімо ялинці: зажгись!

Снігуронька: Марь Васильна, ну які вони дітки, подивіться на них.

Продюсер: (звертається до залу): Що, вже і запалювати ялинку не будемо, і хоровод водити теж?

Снігуронька: Та включити в розетку - і всього ділов!

Підходить до Діда Мороза, дивиться знизу вгору.

Продюсер: Ого, якого нам нині Діда Мороза прислали, молодий от тільки занадто... Давайте попросимо Діда Мороза включити нам ялинку! (Кричить, закликаючи зал) Дід Мороз, Дід Мороз...

Дід Мороз (знизує плечима): Гаразд, візьму, мені неважко. (Йде і включає ялинку)

Продюсер: А тепер хоровод «У лісі народилася ялинка»! Беремося за ручки, беремося...

Відповідно, ніхто не поспішає в цей самий хоровод.

Продюсер: (до Діда Мороза, пошепки): Ви, молодий чоловік, допомогли б, чи що... (Переводить стрілки на нього) А чого ви, власне, домагаєтеся, захід нам зіпсувати?

Дід Мороз: Так як його зіпсуєш, якщо воно, схоже, вже з самого початку зіпсоване...

Снігуронька: Ах ти...

Дід Мороз: Ну, ти ж сама казала, що нудьга, що нічого нового...

Продюсер: Так-так, цікаво. Хто це казав?

Снігуронька: Мало що я говорила, і взагалі - іди-но ти отседова, хто тебе взагалі сюди кликав?

Дід Мороз: Як хто? Мене зараз всі звуть, я ж Дід Мороз!

Снігуронька від обурення не знаходить, що відповісти.

Продюсер:годі сперечатися. У мене є конструктивна пропозиція...

Снігуронька: Марь Васильна, і ви теж того, словами всякими ось тут висловлюєтесь, що це заразно, чи що?

Продюсер:: Сідай! Пиши!

Снігуронька сідає за стіл, готується писати.

Продюсер: Ось він нам зараз, як представник молодого, так би мовити, покоління, і пояснить, що їм, молодим, треба на цьому святі. Як зробити його по - справжньому цікавим і незабутнім.

Дід Мороз (воодушевляясь): Пиши! Для того щоб замутити хорошу вечірку, треба на час стати справжнім відморозком!

Продюсер: Що?!!

Снігуронька: Взагалі завал...

Дід Мороз: Та ви не зрозуміли. Не в тому сенсі, який поганий, а в тому сенсі, який гарний. ВІДМОРОЗКИ - тобто ВІД МОРОЗУ представники, від молодого МОРОЗУ, ферштеен?

Продюсер: - Не-а, не ферштеен!

Дід Мороз: Ну, ви що, телевізор не дивитеся? Там в рекламі однієї молодь називає себе відморозками, ну, в сенсі, що їм ніде не холодно, от вони і шукають гострих, в сенсі, холодних відчуттів. Так і кажуть: відморозки в пошуках крижаної свіжості.

Снігуронька: -щось знайоме...

Дід Мороз: Ну, реклама... забув... (Звертається до залу) Реклама чого?

Продюсер: Орбіт... це така жуйка. Ну, і що далі?

Снігуронька: А я знаю, коли чогось не вистачає, завжди можна подзвонити і замовити якихось артистів. Ось тут у мене є цілий список. (Дзвонить) Здрастуйте, це директор Юлії Савичевої? Ми хотіли б запросити Юлію Савичеву виступити на нашому святі, так... Скільки?.. Вибачте... От блін, 9 тисяч...

Продюсер:... рублів?

Снігуронька:... доларів. Гаразд, зараз ще подзвоню.

Продюсер: Ну-ка, дай мені! Аллі! Доброго дня! Я представник благодійного фонду, ми хотіли б запросити Діму Білана виступити на нашому заході. Скільки це буде коштувати?.. Дякую... Не треба...

Снігуронька: Ну що?

Продюсер: П'ятнадцять...

Снігуронька: Більше дзвонити не будемо...

Дід Мороз: А ось ми підемо іншим шляхом! І теж зателефонуємо...

Снігуронька: Ага, друзям...

Дід Мороз: Точно, друзям!

Снігуронька: У вас, що, друзі - продюсери?

Дід Мороз: У мене друзі - артисти.

Продюсер:Ух ти! І хто ж вони?

Дід Мороз: Дуже популярний в нашому місті, модний і суперреактивный танцювальний ансамбль «Стиляги».

Продюсер:Відмінно! Ось це, мабуть, айс! Але все одно, ніби чогось не вистачає!

Дід Мороз: А не вистачає ясно чого!

Продюсер: Чого?

Дід Мороз: Хорошою танцювальної музики.

Снігуронька: Так цього у нас навалом! І навіть більше...

Дід Мороз: А більше - це як?

Снігуронька: А більше - ось це так!

Продюсер:Стривайте, стривайте... Треба ж якось це все... зафиналить, чи що? Дорогі діти...

Снігуронька: Марь Васильна...

Продюсер: Вибачте... Ну що, молодь, ніби непогано вийшло, і відморозки ці ваші цілком симпатичні хлопці і дівчата. Загалом, молодці, і з наступаючим вас роком!

Снігуронька: Новий рік - це самий незвичайний свято. І що цікаво - дорослі неодмінно ведуть себе, як діти, а діти намагаються вести себе як дорослі... наче хто-то всіх нас перемішав в один великий святковий коктейль.... І неважливо, хто є хто, важливо, що всім весело...

Дід Мороз: А кожний чоловік у будь-якому віці може спробувати себе у ролі Діда Мороза! Відчуття незабутні! Просто повний айс! Рекомендую!

Снігуронька: Якщо ви вирішили весело і без напрягів зустріти Новий рік, пам'ятайте, найголовніше правило: не кличте гостей до себе додому. Може бути, і буде весело, але розбитого посуду і прибирання квартири в перший день нового року вам не уникнути. І навряд чи хтось в цьому допоможе - і не розраховуйте.

Дід Мороз: Якщо, слідуючи пораді № 1, ви йдете зустрічати Новий рік у гості або в яке-небудь інше місце, обов'язково залиште записку Діду Морозу, щоб він міг знайти вас.

Продюсер: Дівчата, в 12 годин, як Попелюшка, не турбуйтеся про те, що при бій курантів карета перетвориться на гарбуз. Веселіться вдосталь. І ось ще. Багато люблять у новорічну ніч писати на аркуші паперу бажання, потім спалювати цей листок і випивати золу з шампанським. Перш ніж робити це, погляньте на стіл - там же багато всього, що смачніше паленої папери, ну, а якщо вже так хочеться загадати бажання, напишіть його на яблуці або торті.

Снігуронька: А ще спробуйте зібрати всіх друзів і рвонути куди-небудь за місто. Уявіть: зустріти Новий рік в поле або, наприклад, у лісі. Як барди. Спочатку гітари біля багаття, потім гітари в багатті. Або, наприклад, на даху будинку свого друга. Але в цьому випадку доведеться запастися парашутами. Якщо ж у цей вечір ти один, то сміливо дарувати самому собі подарунки, створюй в квартирі такий шум і гам, щоб навіть сусіди не здогадалися, що ти в квартирі один. І нехай собі стукають по батареях.

Дід Мороз: І пам'ятайте головне - де б і як би ви не зустрічали Новий рік, він все одно настане!

Всі разом: З новим роком!!!

 

 

Сценарій 5-7 кл   «Новорічне свято»

На сцені з'являються Снігуронька 1 і Снігуронька 2.
Снігуронька 1: Ти куди це вбралася? 
Снігуронька 2: Як куди? Скоро Новий рік. Підемо з Дідусем Морозом дітей вітати зі святом, подарунки дарувати.

Снігуронька 1: А чому це ти вирішила, що саме ти підеш на свято? Адже ми обидві внучки Діда Мороза, обидві Снігуроньки! 
Снігуронька 2: Я молодша. Я і повинна йти. Навіщо на святі потрібна така мегера, як ти!
Снігуронька 1: На себе краще подивися, теж мені подаруночок привалить на свято! Вже краще б снігу навалило. 
Снігуронька 2: Це що ж, я гірше снігу чи що? Сніг-то розтане, а я залишуся!
Снігуронька 1: Та вже такий подаруночок, як ти, як вималюється, так не зітреш, ніяким бульдозером не скрутиш, на кривій кобилі не об'їдеш! 
Снігуронька 2: Знаєш що, сестро моя старша, Снігуронька-ветеранка! Ти ніс не задирай. Ось прийде Дідусь Мороз, він нас і розсудить. Нехай сам скаже, кого він хоче взяти на свято!
Снігуронька 1: Давай його покличемо! 
Кричуть разом:
Дідусь Мороз, вставай, пора, 
Чекає подарунків дітвора!
З'являється заспаний Дід Мороз з мішком подарунків за спиною
Дід Мороз: Спав майже я цілий рік, хоча справ безліч. Пора виходити на роботу: йти і вітати зі святом, дарувати подарунки. Як завжди, в усьому світі крокує Новий рік, і кожного разу Верховна рада стародавнього скликання роздає завдання, куди йти в цьому році. Скажу вам, онучки мої милі, що в цьому році мені дали непросте завдання, привітати ... А що це ви такі похмурі, що сталося, що сталося? 
Снігуронька 1: Так от, Дідусю, деякі тут вважають, що вони можуть ощасливити своєю присутністю будь-яке свято. Бути, так би мовити, несусвітнім подаруночком! 
Дід Мороз: А навіщо? Подарунки мені вже дали. Ось дивіться - цілий мішок!
Ставить мішок на видне місце
Снігуронька 2: Справа в тому, Дідусю, що я вважаю, що на свято з тобою повинна йти з нас наймолодша, сама квітуча. 
Снігуронька 1: А мій багатовіковий досвід, стаж, ти зовсім в розрахунок не береш? От уяви, прийдеш ти, особа нова, незнайома, діти тебе й не знають, злякаються ще. А я - зовсім інша справа! 
Дід Мороз: Онучки, не сваріться!
Снігуронька 1 потихеньку бере мішок із подарунками
Снігуронька 2: Ну як же, Дідусю! Прикро ж. Я цілий рік чекала, цілий місяць привітання готувала, вбиралася ... 
Снігуронька 1: Цілий день на дієті сиділа ...
Снігуронька 2: А ти цілий день макіяж робила, зморшки замазувала ... 
Снігуронька 1: Це я-то зморшки замазувала, це я-то ... Та я тебе ...
Женеться за нею і намагається вдарити мішком. Та тікає. У результаті Снігуронька 1 б'є мішком по голові Діда Мороза
Снігуронька 2: Ой! Що ж ми наробили! 
Дід Мороз: Перестаньте сваритися. По-моєму, сталося щось страшно непоправне. Боюся, що на свято не піде ніхто. І хтось у цьому році залишиться без подарунків.
Снігуроньки (разом): Чому? 
Дід Мороз: У моєму віці дуже необачно здійснювати різкі рухи в області голови. А ви, онучки мої добрі, онучки мої милі (говорить злорадно), по ній стукнули, так би мовити, тупим предметом - мішком. І тепер, тепер (трохи не плаче) я забув, куди повинен був йти, куди Верховна рада стародавнього скликання направила мене на свято. Тепер все пропало! 
Снігуроньки (разом): Жах! 
Дід Мороз: Сам знаю, що жах! Немає нічого страшнішого, ніж свято, якого немає.
Снігуронька 1: Треба щось робити! 
Снігуронька 2: Що ж ми щось можемо тепер зробити?
Снігуронька 1: Спокій, тільки спокій. Мій життєвий досвід підказує, що якщо щось втратиш, то це треба шукати. 
Снігуронька 2: Ну, ти голова! Точно, давайте збиратися в дорогу! Підемо і знайдемо наше свято! 
Дід Мороз: Ось тільки в який бік іти, я не розумію! Все забув!Пам'ятаю тільки, що місце таке незвичайне, екзотичне якесь, неблизьку, недалеке, назва така тепле-тепле, майже рідне.
Снігуронька 1: Ну і кого ти візьмеш з собою на свято: її чи мене?
Дід Мороз: Це спільна справа! І потім, ми з першого класу разом, і за все, що ми робимо, відповідаємо теж разом. 
Снігуронька 1: Добре, дідусю, ми згодні.
Снігуронька 2: Ми не підведемо. Адже ми одна сім'я! 
Дід Мороз: Дорогі мої друзі! Вітаю вас з Новим роком, бажаю усмішок і доброти!
Снігуроньки (хором): Бажаємо, щоб збулося! 
Дід Мороз: Для того щоб ця ваша мрія здійснилася, треба бути здоровим, працьовитим, витривалим! 
Снігуроньки (хором): Бажаємо, щоб збулося! 
Дід Мороз: Ну а ті, хто ще тільки вчиться в 5-му класі, нехай теж підкріплять свої успіхи відмінними оцінками і гарним настроєм! 
Снігуроньки (хором): Бажаємо, щоб збулося!
Снігуронька 1: Чого стоїмо? Кого чекаємо? 
Снігуронька 2: З Новим роком! (Ляскає хлопавку).
Дід Мороз: Я зовсім забув про подарунки, ось і вони! З Новим роком!

Категорія: Мої статті | Додав: Наталія (06.01.2016)
Переглядів: 739 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar