Категорії розділу

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Ігрові форми на уроках української мови та в позакласній роботі

Ігрові форми роботи на уроках української мови та в позакласній роботі

        

            Впровадження в навчальний процес роботи над цікавими мовними матеріалами відкриває великі можливості для реалізації виховної мети - формування національно свідомого українця. Через відповідно дібраний  мовний матеріал і завдання до нього демонструється багатство і розвиненість української мови, її мелодійність і краса. У грі словом школярі навчаються відчувати дух, виразність рідного слова. А тематично об’єднані дидактичні матеріали українознавчого спрямування збуджують любов до рідного краю, національну гордість і свідомість.

Особливо результативними та популярними є використання цікавих матеріалів і лінгвістичних ігор у позакласній роботі. Оскільки участь у ній базується на засадах добровільності і тільки інтерес, прагнення про щось довідатись, одночасно дістаючи задоволення, приваблює школярів.

Ефективними з цього погляду  є мовні конкурси, вікторини, аукціони, що практикуються як самостійні позакласні заходи і як складники шкільних вечорів, ранків, олімпіад; цікаві, добре оформлені мовні завдання у шкільній пресі, ігрові лінгвістичні матеріали, над якими учні працюють у позаурочний час, на дозвіллі.

Тема заходу може бути широкою

(«Фонетика», «Лексикологія», «Частини мови», «Складне речення  » ) і вузькою ( «Вживання м’якого знака й апострофа», «Другорядні члени речення» та ін.) Чим вужча тема, тим  більша ймовірність належного опрацювання її і більші можливості.

 

«Брейн - ринг»

Пояснюємо дітям лексичне значення слів брейн (блискуча думка, ідея), ринг (майданчик для змагання, арена). Клас ділимо на дві групи, знайомимо з умовами гри.

І команда

1 Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі.(Приз)

2 Масове інфекційне захворювання.(Епідемія)

3 Музичний супровід. (Акомпанемент) 

4 Льодова гора, що плаває в океані. (Айсберг)

5 Слова, що мають протилежне лексичне значення. (Антоніми)

6 Завіса з тканини на дверях. (Портьєра)

7 Відступ у першому рядку тексту .(Абзац)

8 Певний режим харчування.(Дієта)

9 Прохід, прокладений під землею. (Тунель)

10 Жорстока, самовладна людина.(Деспот)

 

ІІ команда

1 Особа, яка очолює начальний заклад. (Директор)

2 Людина, що ставить над усе особисті інтереси.(Егоїст)

3 Передова частина якоїсь суспільної групи.(Авангард)

4 Слова, різні за звучанням, але близькі за значенням.(Синоніми)

5 Умовні знаки для секретного письма.(Шифр)

6 Той, хто любить свою батьківщину. (патріот)

7 Розмова між двома особами. (Діалог)

8 Пристосування живих організмів до кліматичних умов.(Адаптація)

9 Старовинне слово, що вийшло з ужитку.

( Архаїзм)

10 Особа. Яка виголошує промову.( Оратор)

 

Мовна гра «Павутиння слів »

З’єднати слова певною лінією(--- слова з протилежним значенням, - слова, близькі за значенням) знайти орфограми. Матеріал для роботи заздалегідь за фіксовано на дошці, викликаються почергово представники команд.

Словниковий матеріал:

1 Безсердечність,           доброта,              

 байдужість,                   чуйність,

 жорстокість,                 сердечність,

                                          чутливість.

 

2 Мужність,                   несміливість,

 відвага,                          жорстокість, 

 сміливість,                    боягузливість.

 хоробрість,                    полохливість.  

 

3 Щирість,                      брехливість,

 правдивість,                 щирість,

 чесність,                        нечесність.

 

4 Яскравий,                    нечіткий,

 виразний,                      тьмяний,

 прозорий,                      невиразний.

 

5 Жадібність,                  щедрість,

  скупість,                        гостинність,

  скнарість,

 

6 Скромність,                  чванливість,

   простота,                      хвальковитість,

   невибагливість,           претензійність.

 

                                                  Мовна гра «Коректор»

 Знайдіть помилку у виборі слова, правильну відповідь запишіть, з двома словами складіть речення.

( Вправа сприяє виробленню навичок культури мовлення).

Терміново подзвони – терміново зателефонуй;

 завдати удару – нанести удар;

трудівники журналу - працівники журналу;

приймати участь – брати участь;

 на протязі тижня – протягом тижня;

дав правильну відповідь – дав вірну відповідь; перевертати сторінки – перегортати сторінки;

 ставити запитання – давати запитання;

 піднести квіти – вручити квіти;

 відкривати двері – відчиняти двері.

 

Мовна гра «Редактор»

      Знайти у тексті слова, лексичне значення яких не відповідає змістові тексту. Замінити їх синонімами.

      Вони перейшли порослий хвойником згірок (горб) й опинилися у фіналі (кінці) вулички. Темінь упала раптово, вона була студена (холодна), пройнята буревієм (вітром), ледь прогіркла запахом диму, яким десь під рукою (поблизу) обкурювали сад.

Гра «Спіймай помилку»

На мультимедійній дошці – фразеологізми, у яких допущені помилки. Потрібно знайти їх, а також пояснити фразеологізми.

    Боягуз своєї ліні боїться, жди з горя погоди, товкти воду в мисці, тиха хода греблю рве, у здоровому тілі здоровий пух, від добра бобра не шукають, крутиться як булка у колесі, мовчати як риба об лід, за трьома зайцями побіжиш – жодного не піймаєш.

 

Гра «Пригадай фразеологізм»

За 5-7 хвилин учням пропонується пригадати і записати фразеологізми, до складу яких входять прислівники вищого або найвищого ступенів порівняння.( Більше діла, менше слів. Вище голови не стрибнеш. Тихіше трави, нижче трави. Краще пізно, як ніколи.)

Продовжте фразеологізм

Зробив діло - …

Який батько,…

Що посієш,…

Хто не працює,…

Вовків боятися - …

Вік живи -…

Краще один раз побачити,…

Козацькому роду…

Хто рано встає,…

Брехнею світ пройдеш,…

  

Добери синонім

Ведучий диктує прислівники, пропонуючи замінити кожний з них синонімом з префіксом не - і записати його.

Близько(недалеко), брудно ( нечисто), відчайдушно

( несамовито), вороже(недружелюбний),

дешево(недорого), жорстоко(нещадно), закономірно (невипадково), легко(неважко), мало (небагато), мілко(глибоко), низько (невисоко), нудно (нецікаво), обов’язково (неодмінно), помилково(неправильно), раптом (несподівано), розсіяно (неуважно), стисло (небагатослівно), сумно(невесело), тихо (неголосно), тривожно (неспокійно), удавано (нещиро), хмуро (непривітно), часто (нерідко).

 

Шахи

Починаючи з однієї з клітинок, ходом шахового коня прочитати:

1 Прислів’я.

 

а

жи

 

ре

на

во

по

сло

від

бід

хліб

о

Бе

відь

на

 

 

2 Крилаті вирази.

той

о

ра

їн

бить

Ук

ська

та

ї

ї

мо

ї

лю

мо

вкра

хто

ю

ва

ну

бить

 

 

 

Лото «Народні порівняння»

Для гри добирають народні порівняльні звороти й об’єднують кожен зворот у дві частини. На десяти великих картках пишуть другі частини цих же зворотів. Наприклад, на великій картці пишуть «їсть, як…», а на меншій – «іржа залізо». Ведучий розкладає великі картки на столі, а малі переміщує і роздає учасникам гри, які повинні до уривків на своїх картках знайти перші  частини порівняльних зворотів на великих картках  і накрити їх. Виграє той, хто швидше і правильно виконає завдання.

Зміст записів на великих картках:

Чорний, як…Співає, як…Сказав, як…Червона, як…Робить, як…Ходить, як…Живе, як…Хлопець, як…Боїться, як…

Зміст записів на малих картках:

 

Галка

Кров

Пташка

Мертвий пише

Земля

Ягода

Соловей

Не своїми руками

Нічка

Годинник

Жайворонок

Голий в кропиві

Сажа

Дуб

Півень на току

Горох при дорозі: хто не йде, той і скубне

День

Козак

Гвіздком прибив

Птиця, де сяде, там і ночує

Зіронька

явір

Відрубав

У батька за пазухою

Місяць

 

У дзвін ударив

Вовк вогню

Сонечко

 

Віл

Вовк кози

Буряк

 

машина

Три дні не їв

Калина

 

 

Мокра курка

 

 

 

Неживий орел

 

 

Одним словом

Ведучий диктує словосполучення, пропонуючи змінити кожне з них прислівником, який пишеться через дефіс, і записати його. Виграє той, хто правильно записав усі прислівники і на вимогу ведучого зміг пояснити їх правопис та вживання в мові.

  1. У всякий час, хоч коли (будь-коли).
  2. У якомусь місці, десь (де-небудь).

3.  На білоруській мові (по-білоруськи)

4.  В окремих місцях; рідко, мало де

     (де- не- де)

5.  Невідомо куди (хтозна-куди)

6.  Якимсь чином, неясно, як саме

      (якось-то).

7.  Не так, як раніше; інакше, як до цього (по-новому).

8.  Дуже часто (часто-густо).

9.  Дуже рано (рано-вранці).

10 Дуже давно (давним-давно).

11.Дуже багато (видимо-невидимо).

12.Час від часу; зрідка, інколи (коли-не-коли).

13. У всякому місці, хоч де (будь-де).

14. Удвох; наодинці з ким-небудь (віч-на-віч).

15. Як би там не було; за будь-яких умов (як-не-як).

16. Незалежно від чийогось бажання; мимохіть (хоч-не-хоч).

17. Несподівано, непередбачено (неждано-негадано).

18. З трудом; майже непомітно або нечутно (ледве-ледве).

19.  То в один, то в інший бік (туди-сюди).

 

 

Хто більше

Ведучий зображує на дошці одну із словотворчих моделей прислівника і пропонує за 2-3 хвилини записати якнайбільше прислівників, які відповідають цій моделі

Моделі для гри:

В- (вбрід, вголос, вдень, вздовж, вглиб, вкрай, вмить, вперед, впоперек, враз, врівень, вслід);

Ні – (ніде, нізвідки, ніколи, нікуди, ніскільки, нітрохи, ніяк);

До –( довіку, додолу, додому, донизу, досхочу, дощенту);

З - а (зблизька, звечора, здавна, здалека, зрідка, злегка );

З – у ( збоку, зверху, згарячу, ззаду, змалку, знизу, зранку, зроду);

На – о ( наголо, наглухо, намертво, нарівно, насухо, начисто, начорно);

Нав – ки ( наввипередки, навколішки, навприсядки, навпомацки, навшпиньки).

 

Півслова за тобою

Звертаючись по черзі до учасників гри, ведучий читає початковий елемент складного прислівника. Завдання – швидко закінчити його і скласти з ним словосполучення. Наприклад: близько - близькозоро примружитись .

Босо-( босоніж пробігтися по траві),

велико- (великодушно пробачити провину),

водно- (водночас заговорили), все- (всебічно освічена людина ), горі- ( горілиць лежати на воді), оба-(обабіч дороги),сило – (силоміць примусити), право- (праворуч повернути), само – (самотужки оволодіти),

власно – ( власноруч сконструювати), ціле- (цілеспрямовано діяти ), ціло – (цілодобово спостерігати) .

         Завдання для вікторини

1 Пригадайте синонім прислівника вслід, який має чотири префікси. (Навздогін)

2 Пригадайте три прислів’я, в яких є прислівники.

( Згода дім будує, а незгода – руйнує.)

3 Пригадайте прислівник, який складається з двох антонімів - прислівників вищого ступеня.(Більш - менш)

4 Пригадайте складні прислівники, які  складаються із синонімів і пишуться через дефіс.(часто – густо, неждано – негадано, тишком –

нишком ).

5 Доберіть по п’ять складних прислівників, які дублюють однакові слова і пишуться одні через дефіс, інші – окремо.

(Віч-на-віч, де-не-де, коли-не-коли, пліч-о-пліч, як-не-як; день у день, рік у рік, сам на сам, час від часу).

 

Додай прислівник

Звертаючись по черзі до кожного учасника гри, ведучий читає початок речення і пропонує закінчити його, додавши прислівник, що пишеться окремо.

Бабуся любила свою онуку...(без пам’яті).Робота не легка, але вона нам... (під силу). В похід ми рушили раненько ...(на світанку). Ми подарували новим друзям сувеніри ...(на пам’ять).Не бійся говорити товаришеві правду ...(у вічі).Будь – яке завдання треба виконувати сумлінно...( як слід).Своєю колекцією товариш займався інколи... (на дозвіллі).

 

Правопис прислівників

Одне чи два нн ?

Ведучий читає прикметники, пропонуючи утворити від кожного з них прислівник і підняти одну руку, якщо він пишеться з однією н, або дві руки, якщо з двома нн.

 Цінний, єдиний, невпинний, щоденний, бажаний, впевнений, гостинний, небачений, докорінний здивований, згуртований, бездоганний, засмучений, несподіваний, невпізнанний, організований, туманний, стурбований, законний, заслужений, відмінний.

 

Щ або ЖЧ

Учасники гри виготовляють з цупкого паперу по дві картки і пишуть на одній Щ, а на другій ЖЧ. Ведучий читає вголос наведені нижче прислівники вищого ступеня, учасники гри повинні підняти відповідну картку.

Прислівники для гри: ближче, вище, важче, дорожче, дужче, краще, нижче, товще,  тяжче.

 

Рольова гра «ТИ- стиліст»

Уяви, що ти досвідчений редактор. Допоможи письменникові - початківцю. А для цього перепиши поданий текст, дай йому назву, добери з дужок потрібне за змістом слово. Розкажи молодому авторові  про роль синонімів та художніх означень у тексті, зверни його увагу на орфограми, які інколи стають «підступними» і «кепкують» з неуважних.

Стояла ( безвітряна, спокійна, лагідна, тиха) погода. Дерева ніби (заціпеніли, заклякли, заніміли, застигли) в непорушній тиші. Здавалося, що й вітер вирішив (передихнути, відпочити, вгомонитись, перевести подих ) від праці. (Здоровенні, гігантські, велетенські, титанічні, колосальні)сосни ніби заснули на мить. І на усім цим розкинулось (безхмарне, прозоре, ясне, чисте) небо без жодної хмаринки.   

 

Гра «Будь уважним і кмітливим»

На картках записано початок фразеологізмів, учням потрібно дописати їх, а також розподілити за тематичними групами.

1 Не терши, не м’явши, не ... (їсти калача).

2 Без труда ...(нема плода).

3 Гора з горою не сходиться, а ...( людина з людиною зійдеться).

4 Працювати не розгинаючи...( спини).

5 Грошей мало – не біда, як є ...(друзів череда).

6 Щоб рибу їсти, треба...(у воду лізти).

7 Не раса красить, а ...(розум).

8 Діло майстра... (величає).

9 Не май сто кіп у полі, а май...(друзів доволі).

10 Наука в ліс не веде, а ...(з лісу виводить).

11 Печені голуби не ... (летять до губи).

12 Хто знання має, той і... (мур ламає).

13 День без роботи ...(роком стає).

14 Над друга старого нема ...(в світі нікого).

 

 

 

Гра «Склади та поясни фразеологізм»

Роздати учням картки, на яких записано слова українською та російською мовами. Із цих слів потрібно скласти й записати українські фразеологізми,  дібрати до них російські відповідники, а також – синоніми.

1 Ні в тин, ні в ворота- Ни к селу, ни к городу. (Невдало).

2 Очі на мокрому місці- Глаза на мокром месте (Тонкосльозий).

3 Серед села дороги не знайти – Заблудиться в трех соснах (Не розібратися у простому).

4 Щоб рибу їсти, треба в воду лізти- Без труда не вынешь рыбки из пруда (Докладати зусиль).

5Як в око вліпив – Не в бровь, а в глаз (Точно сказав).

 

Гра «Угадай слово»

Пригадайте слово, яке позначає добрі стосунки між людьми і доберіть до нього синоніми. У якому ще значенні вживається це слово?

(Дружба – братерство. Братство, товаришування, приятелювання, товариство, приязнь, побратимство.

Дружбою ще називається товариш жениха під час весілля, боярин).

Як називають людину, що любить битися? Запишіть синонім до цього слова.

Одне з них розберіть як частину мови. (Забіяка, задерій, заводій, зачепа, задьора).

 

Гра «Знайди синонім»

Складіть з окремих складів синоніми до слова буря (негода, що супроводжується сильним вітром).

Хур  ни  ви  віт  у  бор  ган  ре   лон 

Ця    то  ря   на  вій   ра  вій   цик   бу

 

(Хуртовина, ураган, циклон, буревій, борвій, вітряниця)

Завдання:Які ще значення має слово буря? Розкажіть правила

 переносу слів.

 

Гра «Знайди антонім»

 

Легкий на руку

піти зі світу

кидає в жар

важкий на руку

жити своїм розумом

кидає в холод

набратися тіла

вколотити язика

побачити світ

спасти з тіла

розв’язати язика

жити чужим розумом

вести вперед

пасти задніх

забувати все на світі

впасти у відчай

іти з миром

пам’ятати все на світі

з легким серцем

іти з війною

повернутися обличчям

з важким серцем

піднестися духом

повернутися спиною

набратися сил

набратися терпіння

втратити терпець

вибитися із сил

звернути увагу

порушити слово

увійти в довіру

залишити без уваги

дотримати  слова

вийти з довір’я

заварити кашу

втратити свідомість

за одним махом

розхльобувати кашу

ставати до ладу

душа в душу

приходити до пам’яті

через годину по чайній ложці

як кішка з собакою

носити маску

вийти з тебе

хоч око виколи

скидати маску

за тридесять земель

підносити до неба

опанувати себе

рукою подати

святкувати перемогу

хоч голки збирай

топтати в болото

зазнати поразки

вийти з ладу

 

 

 

Гра «Знайди «зайве» слово»

1.Говорить, розмовляє, регоче, базікає, мимрить, гомонить.

2.Цікавий, інтересний, допитливий, непохитний.

3.Дорога, шлях, путь, траса, шосе, діброва

4.Славнозвісний, знаменитий, бундючний, відомий, видатний

5.Безмірний, гарний, прекрасний, хороший, красивий, чудовий, чарівний.

6.Недосхил, небозвід, горизонт, пуща, крайнебо.

7.Зарозумілий, гордовитий, пихатий, гонористий, тихий, бундючний, високодумний.

8.Гарно, чудесно, марно, прекрасно, добре.

 

 

Гра «Третій зайвий»

Кожен учень дістає сім наборів по три картки: на двох картках написані фразеологізми – синоніми, а на третій – фразеологізм з іншим значенням. Перемагає той, хто першим відкине всі картки з «третім зайвим», а отже, правильно вибере синоніми.

Набори карток:

1 Ляси точити, теревені правити, байдики бити;

2 Зігнути в дугу, в баранячий ріг скрутити, згинатися в три погибелі;

3 Бідному все вітер в очі, на похиле дерево й кози скачуть, на безриб’ї і рак риба;

4 Моя хата скраю, море по коліно, наше діло півняче: проспівав, а там хоч і не розвидняйся;

5 Діла на копійку, а балачок на карбованець; хвальби повні торби, а в торбі нема нічого, сім мішків гречаної вовни і всі неповні;

6 Давати перцю, накручувати хвоста, на ладан дихати;

7 Намазати салом п’яти, залити сала за шкуру, п’ятами накивати;

                                         Гра-пошук «А де ж моя пара?»

І варіант

Відшукайте потрібні слова до першої колонки, щоб утворилися фразеологізми.

Ахілесова

Точити

Кліпати

Носа

Богатирський

Голівонька

задирати

слід

Робота

Очима

Брехні

Сон

Буйна

Шлях

Вигравати

кипить

Гарячий

Вік

Життєвий

Пята

золотий

час

 

 

Відповідь: ахілесова п’ята, кліпати очима, богатирський сон, задирати носа, робота кипить, брехні точити, буйна голівонька, вигравати час, гарячий слід, життєвий шлях, золотий вік.

ІІ варіант

До слів лівого стовпчика доберіть відповідний за значенням фразеологізм із правого.

 

Стомитися

очі колоти

втекти

надути губи

дорікати

не чути ні рук ні ніг

червоніти

тримати язик за зубами

ледарювати

робити з мухи слона

викривати

дрижаків упіймати

тремтіти

виводити на чисту воду

мовчати

пекти раків

перебільшувати

накивати п’ятами

розсердитися

байдики бити

 

ІІІ варіант

До фразеологізмів правого стовпчика доберіть пояснення з лівого.

 

Зарубати на носі

уникати зустрічі

Зводити зі світу

давати відсіч

Дбати про свою шкуру

мати недобрі наміри

Гріти руки

зовсім не звертити уваги

Зуби гострити

наживатися на чужому

Давати відкоша

дбати про власні інтереси

Десятою вулицею обходити

із неприємності потрапляти ще в гіршу

З вогню та в полум’я

добре запам’ятати

Землі під ногами не чути

позбавляти життя

І вухом не вести

бігти швидко

 

 

 

Гра «Ти – мені, я - тобі»

Одна команда називає слово, а друга добирає до нього синоніми.

Ввічливий –чемний, привітний, вихований.

Лікар – медик, доктор, цілитель.

Учитель – педагог, вихователь.

Дружба – братство, товариство.

Батько – тато, отець.

Мати – ненька, матінка, мамуся.

 

 

Конкурс «Естафета»

1 Замінити слово «великий» у всіх словосполученнях синонімами відповідно до його конкретного значення.

Великий вітер(сильний), велика гора(висока), велика прірва (глибока), велике подвір’я (просторе),великий врожай (багатий), великий натовп (численний), великі діти (дорослі), велика людина (видатна), велика ніч (довга).

2 Правильно написати слова:

Проїз..ний, шіс..сот, студен..ський, здоров..я, св..яткувати, дзв..якнути, історико..краєзнавчий, пів..книги, скажи..но, пів..ями, пр..чудовий, тиж..невий, президент..ський, зап..с..ний, червоно..гарячий, західно..німецький, криго..лам, пів..Одеси, пів..дороги.

 

 

 

Гра «Скільки м’яких приголосних?»

Учитель читає загадку. Учасники гри повинні відгадати її і назвати кількість м’яких приголосних у відповіді. Кожна загадка повторюється двічі.

1 Іде лісом - не шелестить, іде водою - не плюскотить.(Промінь – два м’яких приголосних).

2 У двох матерів по п’ятеро синів. (Пальці – два м’яких приголосних ).

3 Скручений, зв’язаний по кімнаті танцює.(Віник – один м’який приголосний).

4 Влітку ходить, бродить лісом. Все трощить важка нога. Взимку він, накрившись хмизом, у барлозі  спать ляга.(Ведмідь-два м’яких приголосних)

 

Гра «Скільки звуків»

Кожному учасникові гри наперед зараховують п’ять балів. Ведучий зачитує слова, учні записують їх у три колонки:

1 Слова, у яких звуків більше, ніж букв;

2 Слова, у яких букв більше, ніж звуків;

3 Слова, що мають однакову кількість букв і звуків.

Потім учасники гри міняються зошитами і перевіряють записи. За кожну помилку знімається один бал. перемагає той, у кого після останнього туру залишиться найбільше балів.

Слова для гри: ім’я,  її, джміль, їсть, люди, льон, п’ять, льох, армія, з’єднання, юний, щиро, бджола, б’ють.

 

Гра-естафета «Український алфавіт»

Учасники гри поділені на 2-3 однакові групи. Кожна група має картку із записаними на ній словами й аркуш паперу. Члени кожної групи передають один одному аркуш паперу і картку та виписують з неї по одному слову, ставлячи слова в алфавітному порядку. Перемагає та група, яка першою виконає завдання.

Слова для гри: тінь, яблуко, виноград, юннат, бригада, прапор, фаза, арка, цемент, гараж, шершень, наука, долина, робітник, учитель, сокіл, жовтень, єдність, їжак, клас, орден, йод, зима, хлопець, чавун, медаль, людина, історія, щоденник.

Гра «Допишіть слова»

1Додавши дзвінкий приголосний, утворіть нові слова від таких слів: коса, рука, кора, гра, міль, уста, буква, він, вір, лин.

2 Додавши глухий приголосний, утворіть нові слова від слів: чума, буря, трава, гра, оса, мак, міх, лан, лава, робити, торт.

Відповідь:

1 Косар, рукав, корал, грам (граб), джміль, густа, буквар, звір, млин.

2 Чумак, козак, буряк, страва, грак, коса, смак, сміх, план, слава, пробити, плід, сорт.

Категорія: Мої статті | Додав: Наталія (25.02.2016)
Переглядів: 750 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar