Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Серпень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Серпень » 19 » *Актуально!
13:11
*Актуально!

Розвиваємо в дитини творчий підхідРозвиваємо в дитини творчий підхід

У нашому насиченому житті легко забути про те, що діти відчувають потребу в діяльності, яка властива їм за природою, – у заняттях на гру уяви. І, незважаючи на постійну зайнятість дорослих, наявність у дітей великої кількості спланованих і структурованих занять, а також певні рамки шкільних програм, зокрема уроків музики й малювання, нам усе одно дуже хочеться, щоб дитина виросла творчою людиною, яка вміє втілювати свої мрії та використовувати уяву для розв'язання різноманітних завдань.

Для цього важливо, щоби батьки знаходили можливості розвивати творчий потенціал дитини в повсякденному житті, і щоб вибрані способи розвитку були цікаві як дитині, так і батькам. Ось кілька порад з цього приводу.

1. Довгий шлях додому

Коли ви повертаєтесь додому з добре знайомого місця, наприклад, зі школи або продуктового магазину, попросіть дитину придумати різні способи дістатись додому інакше, ніж зазвичай. Не зупиняйтесь на одному практичному маршруті, допоможіть дитині придумати якісь зовсім фантастичні способи та шляхи. Який транспорт можна використовувати, щоб дістатись до місця призначення? Чи можна дістатись додому на мотоциклі, скутері або вертольоті? Творчий процес вимагає пошуку багатьох варіантів розв’язання одного завдання, і найдивовижніші з них можуть виявитися просто блискучими.

Якщо ви йдете додому пішки, використовуйте можливість розвивати навички спостережливості та творчої уяви дитини. Попросіть її вказати на п'ять предметів, які є новими для неї; п'ять предметів, які потребують ремонту, і п'ять предметів, прихованих від очей. Коли ви проходите біля житлових будинків, робіть припущення про те, хто може жити в них – сім'я із п'яти осіб, господарі восьми кішок, пара літніх людей чи прибульці з іншої планети.

2. Давайте волю уяві під час очікування в черзі

Наступного разу, коли ви будете чекати своєї черги у стоматологічний кабінет або замовлення в ресторані, грайте у гру «А якщо?». Спитайте у своєї дитини, що би сталось, якби в кожній родині був космічний корабель? Який би будинок побудувала дитина, якби вона жила на тропічному острові? Що б вона їла там на сніданок? Ось ще кілька варіантів ігор:

  • Або – або. Спитайте в дитини: «Що б ти вибрала – жити на безлюдному острові чи на вершині гори? Чому?», «Ти б більше хотіла побувати на Північному полюсі чи опуститися на дно океану?». Поміняйтесь ролями й попросіть дитину придумати запитання для вас.
  • Смішні й безглузді відмовки. Нехай дитина уявить, що вона не виконала свою домашню роботу. Яку відмовку вона може придумати? Наприклад: «Я не виніс сміття, тому що наш двір став трасою для змагання змій».

3. Виготовляйте колажі в дощові дні, погану погоду

Зберігайте у взуттєвій коробці предмети домашнього вжитку, такі як ґудзики, обрізки кольорового паперу, пробки із пляшок. Дайте коробку вашій дитині разом зі стрічкою, клеєм, наклейками та шматком картону й попросіть її зробити колаж. Ставте малюку відкриті запитання із приводу його роботи: «Розкажи мені про нього» або «Що тобі найбільше подобається в цьому колажі?», «Що б ти хотів додати?». Пам'ятайте про те, що творчість полягає у процесі, а не в кінцевому продукті, й заохочуйте дитину описувати свій творчий підхід.

4. Поважайте оцінку дитиною її творчих зусиль

Коли дитина приносить додому зі школи малюнки або малює вдома, милуйтесь тими творами, які вона сама вибирає й дає вам, а не тими, які вам більше подобаються. Картина, яку ви вважаєте чудовим витвором абстрактного мистецтва, дитині може здатись лише нагромадженням синіх мазків на папері. Спитайте в неї, чому вона вибрала ті чи інші картини й чому вони їй подобаються. Якщо ви приймаєте оцінку дитиною її роботи, вона буде знати, що ви поважаєте її творчість. Дослідження показують, що люди більш креативні, коли вони не звертають уваги на те, як буде оцінений кінцевий результат їхньої роботи.

5. Дослідіть нові можливості використання побутових предметів

Пам'ятаєте, як у дитинстві ви перетворювали ковдру й білизняний мотузок на фортецю? Для цього були потрібні тільки ваша уява, вільний день і жодних складних матеріалів. Дайте вашій дитині час і можливість перевернути стіл догори ногами й перетворити його на човен. Запропонуйте малюку намалювати картину ватяними паличками або зубними щітками замість пензлика.

Ось ще один варіант гри на застосування творчого мислення стосовно предметів у дорозі чи в подорожі: по черзі з дитиною називайте всі способи використання ложки або коробки із соком чи будь-якого іншого предмета, який лежить у вас у машині. Не зупиняйтесь, доки не придумаєте якомога більше неймовірних ідей!

Переглядів: 429 | Додав: Наталія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar